Ook dit jaar organiseert IJsselgroep een studiereis naar Engeland: de bakermat van Thinking for Learning. Het programma is praktisch en bijzonder. In april gaan we met meer dan 20 deelnemers, scholen bezoeken, deelnemen aan workshops, gesprekken voeren met docenten en leerlingen en ervaringen uitwisselen …
Meetupdag ‘Spelen mag, spelen moet!’ was een daverend succes
Villa Veertien aan de IJssel in Dieren stroomde op 11 oktober vol met onderbouwleerkrachten, ib-ers en directeuren uit de Achterhoek, de Veluwe en ook uit Opheusden, Duiven, Raalte, Wageningen en Utrecht.
Thinking4learning, Projects4Learning en Duurzame leerkracht. Rondrit langs scholen die vol in bedrijf zijn.
Zes basisscholen, zes busjes, één Engelse professor, een stortvloed aan praktijkvoorbeelden en vijftig enthousiaste deelnemers uit het primair onderwijs: de toogdag van 4 oktober in a nutshell.
Werkt u planmatig aan de doelen binnen een thematisch aanbod waarbij ‘spelen’ centraal staat? En maakt u hierbij gebruik van de overzichten aangereikt vanuit een training van IJsselgroep? Dan kunt u ook het komend schooljaar weer gebruik maken van de themakalender.
Interview met Sabine Starink-Schiphorst, leerkracht groep 1-2 en onderbouwcoördinator BS De Pannevogel Steenderen. Ook namens haar andere onderbouwcollega’s Monique, Janny en Manon, vertelt ze enthousiast over het onderwijs aan jonge kinderen op haar school.
Ken je de website www.kleutergewijs.com? Een Belgische bloggersite vol informatie over het jonge kind. Ik raak er altijd door geïnspireerd en bovendien blijf ik makkelijk op de hoogte van allerlei onderzoeken over ‘wat werkt’. Zo ontdekte ik de ‘theorie van de losse stukjes’ …
Hoe ontstaan verschillen in leren tussen leerlingen? Hoe kan het dat het ene kind op school veel meer leert dan de andere? Laten we eens beginnen met een verhaal...
U staat op en u ‘hit the road’: u gaat op weg naar uw school, uw klas en uw leerlingen. Maar voordat u uw klaslokaal betreedt is het goed om uw basis-uitrusting te controleren. Uw PTD: Passie, Trots en Doorzettingsvermogen...