Dieper denken in spel en onderzoek: zet de leerspieren aan het werk
Met Thinking for Learning (T4L) laat je kinderen op een andere manier kijken naar en omgaan met kennis en vaardigheden. Leren krijgt een stevige plek in spel en onderzoek. Zo stoom je ze klaar voor de echte wereld. Peter Harking heeft hier een artikel over geschreven dat is gepubliceerd in Praxisbulletin. De T4L leerspieren staan hierbij centraal. Aan de hand van een praktisch voorbeeld met Inference Square krijg je een beeld van de kracht van Thinking for Learning.
Uitnodigen en uitdagen
In dit artikel lees je hoe je kinderen uitnodigt en uitdaagt om dieper en verder te denken. Hoe laat je kinderen eigen ideeën ontwikkelen, hoe laat je ze luisteren naar en werken met anderen en vooral: hoe laat je kinderen denken over het leren zelf?
Artikel
Inference Square
In het artikel staat een mooi voorbeeld van het werken met een Inference Square. Download hier
- een ingevuld Inference Square vanuit een afbeelding met processierupsen
- een leeg Inference Square om zelf mee aan de slag te gaan.
Meer informatie
Wil je meer weten over Thinking for Learning? Neem dan contact op met Hettie Lichtenberg via hettie.lichtenberg@ijsselgroep.nl of 06 22 93 86 48