21ste eeuwse vaardigheden

6 vragen aan David Leat over aantrekkelijk onderwijs en Thinking for Learning.

Veel leraren, scholen, ouders en maatschappelijke organisaties vinden ‘standaard’-onderwijs niet (meer) toereikend. Het is niet effectief gebleken in het voorbereiden van leerlingen op werk, hoger onderwijs en algemeen welbevinden en het houdt leerlingen ook niet betrokken en intrinsiek gemotiveerd. Hoe zorg je ervoor dat het onderwijs in staat is om de interesse van jongeren in leren te behouden? En hoe realiseer je beter onderwijs voor nu en in de toekomst? Professor David Leat (grondlegger van Thinking for Learning) geeft zijn visie.

In actie komen

Wie we ook zijn, waar we ook zijn: als we onderwijs willen transformeren, moeten we volgens Leat in actie komen. Op zijn minst zullen we onze stem moeten laten horen en gemeenschappelijke ideeën ontwikkelen over het waarom van onderwijs, over wat wel en niet werkt. Leat ondersteunt en inspireert scholen en leraren die net als hij hetzelfde voor ogen hebben. Thinking for Learning is hiervoor het fundament.

DOWNLOAD HET INTERVIEW MET DAVID LEAT


David is als professor Curriculum Innovation verbonden aan Newcastle University, UK, directeur van het Research Centre for Learning and Teaching.

David Leat en IJsselgroep

David Leat werkt nauw samen met IJsselgroep als het gaat om de doorontwikkeling en implementatie van Thinking for Learning.

Dienstverlening

In het verlengde hiervan biedt IJsselgroep de volgende diensten aan:

Meer informatie

Meer weten over Thinking for Learning of bent u benieuwd naar de mogelijkheden van een proeverij of studie(mid)dag voor uw team, school of schoolbestuur? Neem dan contact op met Hettie Lichtenberg via 06 22 93 86 48 of hettie.lichtenberg@ijsselgroep.nl of met Herman Giesbers via 06 22 93 89 52 of herman.giesbers@ijsselgroep.nl